Wednesday, December 5, 2018

BBM3410/18:Asas Grafik

Assalamualaikum sahabat blog!!

Disini ni saya ingin berkongsi tentang asas grafik yang telah saya  belajar. Bersama dengan point pada hari ini saya berikan supaya dapat berkongsi sedikit maklumat tentang apa itu asas grafik.


1. Rekaan grafik banyak dimanfaatkan sebagai media utama dalam penyaluran sesuatu mesej.

2. Ia sering digunakan dalam sesuatu paparan atau persembahan reka bentuk komunikasi visual sama ada dalam bentuk bercetak, persembahan elektronik mahupun digital.

3. Terdapat 5 konsep asas grafik- ruang , warna, jalinan, bentuk ,garisan dan rupa.
.
4. Bahan asas dalam membuat Asas grafik itu seperti majalah. dalam majalah yang dipilih perlu kontra dan sangat menyerlah bila ditampal pada kad board.

5. Bahan peralatan seperti gunting , gam, kad board dan kepingan gambar-gambar yang menearik dalam majalah.
   


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: GAMBAR DALAM FACEBOOK BERSAMA PROF TERSAYANG

Assalamualaikum sahabat blog..bertemu lagi kita di ruangan perkongsian ini.. Pada kali ini ingin saya berkongsi sedikit cerita semasa saya ...