Saturday, November 10, 2018

BBM3410/18 : ORANG SUKA BERSENAM VS ORANG YANG TIDAK SUKA BERSEANAM

Assalamulaikum sahabat blog..bertemu lagi kita pada ruangan ini dengan sedikit perkongsian yang amat ringkas dalam seharian hidup kita semua..Jadi di sini saya ini berkongsi sedikit cerita tentang:

Orang suka bersenam vs Orang yang tidak suka bersenam..

ok, saya lanjutkan ye!


Image result for kelebihan bersenam

Untuk mendapat bentuk badan yang sihat, seseorang perlulah melakukan senaman secara teratur. Kajian yang dilakukan oleh Thomas Corley menunujukkan bahawa golongan bersenam secara teratur beberapa hari dalam seminggu. Senaman yang mereka lakukan antaranya ialah aerobik, joging, ataupun sekadar berjalan kaki sangat memberikan kesan yang positif kepada tubuh badan.

Mereka suka bersenam merasakan bahawa produktiviti mereka akan terus dijaga jika tubuh sihat dan segar. tidak mungkin boleh bekerja jika  kita menderita tidak sihat, kecuali jika sekadar selsema ringan yang boleh dihilangkan dengan suntikan vitamin dengan harga yang sangat mahal. Hal ini kerana, agar tubuh tetap segar dan boleh bekerja, oleh itu mereka yang suka bersenam akan membiasakan diri mereka untuk bersenam.

Hal ini sangat berbeza dengan orang yang tidak suka bersenam. Mereka juga turut bersenam, tetapi tidak teratur. Hal ini disebabkan kerana tingkat keperluan hidup yang sangat tinggi sehingga mereka tidak sempat memiliki waktu yang terluang, mereka selalu memanfaatkan waktu terluang itu dengan perkara yang tidak produktif. mereka lebih suka pergi ke pusat beli belah ataupun berjumpa dengan orang lain untuk bergosip.

sekian dari saya dengan perkongsian yang ringkas ini.

Assalamulaikum sahabat!!!




No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: GAMBAR DALAM FACEBOOK BERSAMA PROF TERSAYANG

Assalamualaikum sahabat blog..bertemu lagi kita di ruangan perkongsian ini.. Pada kali ini ingin saya berkongsi sedikit cerita semasa saya ...